Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6090141609   Neurociència i Educació Emocional: La màgia de les emocions
2018-2019   Curs semipresencial. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   7/2/2019 - 5/6/2019 (15 hores) de 18:00h a 20:30h
   NA CaixaForum
   Avinguda de Blondel, 3 (Lleida) 
  
Format   Semipresencial
Sincronicitat    Mixt
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Inscripció   09/01/2019 - 18/01/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Les Neurociències aporten en el camp pedagògic coneixements fonamentals sobre les bases neuronals de l'aprenentatge, de la memòria, de les emocions i de moltes altres funcions cerebrals que són, dia a dia, estimulades i enfortides a l'aula.
En aquest curs es comprendrà com aprèn el cervell, ressaltant la importància de l’emoció en el procés d’aprenentatge.
Es facilitaran eines d’aplicació pràctica adaptades a cada etapa educativa.
La formació consta de dues parts. Una sessió presencial, el dia 7/02/2019 de 18:00 a 20:30h al CaixaFòrum, Avinguda de Blondel, 3, 25002 Lleida.
I una segona part formativa en línia, que s'obrirà el dia 8/2/2019 i es tancarà el dia 11/3/2019.
  
Objectius   1. Neurociència aplicada a l’educació
a. Comprendre les estructures cerebrals implicades en el procés d’aprenentatge.
b. Conèixer els aspectes potenciadors i limitadors del procés d’aprenentatge.
c. Integrar estratègies neuroeducatives dins la pràctica educativa.
2. Docent emocionalment intel·ligent
a. Conèixer el concepte d’educador emocionalment intel·ligent.
b. Ser més conscients de l'impacte de l'aprenentatge per imitació.
c. Adquirir estratègies per a esdevenir uns referents emocionalment sans.
3. Educació Emocional
a. Conèixer les emocions bàsiques.
b. Entendre la seva importància en el procés d’aprenentatge.
c. Conèixer diferents estratègies per a fomentar l'educació emocional en els diferents nivells educatius.

4. Dissenyar propostes d'aula per mitjà del treball de l’educació emocional que ajudi a atendre a la diversitat.
  
Continguts   1. Neurociència aplicada a l’educació
a. Els sistemes cerebrals i el procés d’aprenentatge.
b. Aspectes potenciadors i limitadors del procés d’aprenentatge.
c. Estratègies neuroeducatives per aplicar a les diferents etapes educatives.

2. Docent emocionalment intel·ligent
a. Docent emocionalment intel·ligent.
b. Neurones mirall.
c. Eines de gestió emocional docent.

3. Educació Emocional
a. Emocions bàsiques.
b. Eines d’educació emocional adaptades als diferents nivells educatius.
  
Formador/a   Laia Cases
  
Avaluació   En referència al grau decompliment dels requisits de certificació
  
Requisits de  certificació   - Assistència a la sessió presencial.
- Realització d'un mínim del 80% dels blocs d’aprenentatge i de les activitats autocorrectives de la plataforma telemàtica.
- Participació en els fòrums.
- Lliurament de tasques.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   07/02/2019   -   - 
 Sessió 2   dimecres   05/06/2019   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent