6090141609 |
Neurociència i Educació Emocional: La màgia de les emocions |
2018-2019 |
Curs semipresencial. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
7/2/2019 - 5/6/2019 (15 hores) de 18:00h a 20:30h |
|
NA CaixaForum |
|
Avinguda de Blondel, 3 (Lleida)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2019 - 18/01/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les Neurociències aporten en el camp pedagògic coneixements fonamentals sobre les bases neuronals de l'aprenentatge, de la memòria, de les emocions i de moltes altres funcions cerebrals que són, dia a dia, estimulades i enfortides a l'aula.
En aquest curs es comprendrà com aprèn el cervell, ressaltant la importància de l’emoció en el procés d’aprenentatge.
Es facilitaran eines d’aplicació pràctica adaptades a cada etapa educativa.
La formació consta de dues parts. Una sessió presencial, el dia 7/02/2019 de 18:00 a 20:30h al CaixaFòrum, Avinguda de Blondel, 3, 25002 Lleida.
I una segona part formativa en línia, que s'obrirà el dia 8/2/2019 i es tancarà el dia 11/3/2019.
|
| |
Objectius |
1. Neurociència aplicada a l’educació
a. Comprendre les estructures cerebrals implicades en el procés d’aprenentatge.
b. Conèixer els aspectes potenciadors i limitadors del procés d’aprenentatge.
c. Integrar estratègies neuroeducatives dins la pràctica educativa.
2. Docent emocionalment intel·ligent
a. Conèixer el concepte d’educador emocionalment intel·ligent.
b. Ser més conscients de l'impacte de l'aprenentatge per imitació.
c. Adquirir estratègies per a esdevenir uns referents emocionalment sans.
3. Educació Emocional
a. Conèixer les emocions bàsiques.
b. Entendre la seva importància en el procés d’aprenentatge.
c. Conèixer diferents estratègies per a fomentar l'educació emocional en els diferents nivells educatius.
4. Dissenyar propostes d'aula per mitjà del treball de l’educació emocional que ajudi a atendre a la diversitat.
|
| |
Continguts |
1. Neurociència aplicada a l’educació
a. Els sistemes cerebrals i el procés d’aprenentatge.
b. Aspectes potenciadors i limitadors del procés d’aprenentatge.
c. Estratègies neuroeducatives per aplicar a les diferents etapes educatives.
2. Docent emocionalment intel·ligent
a. Docent emocionalment intel·ligent.
b. Neurones mirall.
c. Eines de gestió emocional docent.
3. Educació Emocional
a. Emocions bàsiques.
b. Eines d’educació emocional adaptades als diferents nivells educatius.
|
| |
Formador/a |
Laia Cases
|
| |
Avaluació |
En referència al grau decompliment dels requisits de certificació
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a la sessió presencial.
- Realització d'un mínim del 80% dels blocs d’aprenentatge i de les activitats autocorrectives de la plataforma telemàtica.
- Participació en els fòrums.
- Lliurament de tasques.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
07/02/2019 |
- |
- |
Sessió 2 |
dimecres |
05/06/2019 |
- |
- |
|
| |